Obsah

A picture

VÝTVARNÝ OBOR 

Ve výtvarném oboru se vyučuje plošnému vyjadřování, plastickému a prostorovému vyjadřování, objektové a akční tvorbě, výtvarné kultuře a volitelné náplni výuky (kreslení, malování, vyrábění linorytů, vyrábění keramiky, modelování atd.). 

Kontakt: fb - ZUŠ Stříbro - výtvarný obor  https://www.facebook.com/zusstribro/?ref=bookmarks

VŠECHNY ÚKOLY JSOU NA FACEBOOKU VÝTVARNÉHO OBORU

Přeji všem krásný listopad, bohužel jsme se nedočkali otevření škol a tak jsem vám našla takový hezký úkol, který doufám bude děti moc bavit a nakonec společně možná vykouzlíte něco moc krásného. Šišky určitě najdete v každém lese a v galerii máte pár pěkných typů :-) určitě se bude hodit tavná pistole, nebo hodně kvalitní lepidlo, klasický herkules tohle asi neudrží, tak kdo doma máte zahradní nůžky a tavku - budu se moc těšit na vaše výrobky!

Není k dispozici žádný popis fotky.

Na obrázku může být: rostlina

Na obrázku může být: flower a plant

Není k dispozici žádný popis fotky.

*******************************************************************************************************************************

Přeji hezký den - stále pokračujeme v zadaném tématu - domácí zvířata u nás v ČR - ta která jsou u nás na farmách na dvorech a zahradách :-) příští týden jsou podzimní prázdniny, tak si užijte trošku volno a držte pěsti, ať nás v listopadu už pustí zpátky do škol 

*******************************************************************************************************************************

Přeji všem hezký den,
návrhy robotů byly tak krásné, že jsem se rozhodla je s dětmi raději dodělat až ve škole. Určitě máme na výběr víc pastelek, pastelu, barev a všeho, různých formátů papírů a podobně a byla by velká škoda z toho nevymáčknout to nejlepší! Proto zůstaneme během distanční výuky pouze u návrhů tužkou! které se pak dají ještě upravovat předělávat narovnávat a podobně, až budou schválené založte je do desek, ať je děti mohou přinést na výuku.
Dále vás prosím pište mi do mejlu jméno vašeho dítěte - někdy to z mejlové adresy není poznat a opravdu si vás všechny nepamatuji. Budu doufat, že si nebudeme mejlovat tak dlouho, abych se to naučila, ale brzy se vrátíme do školy.

Nové téma: domácí zvířata - jsou všechny zvířátka, která se u nás chovají na farmách a pod. Česká zvířátka - slepice a kuřátka, čuník a selátka, koza a kůzlata atd . . . .opět pouze návrhy a tentokrát se snažte, aby malovali zvířátka velká, přes celý papír. Není to na soutěž, takže klidně můžeme přesně přemalovávat podle obrázků. nemusí to být pouze podle fotek. V ukázkách jsou velmi krásné a složité obrazy pro starší žáky, ale i jednodušší návrhy pro ty mladší, přesto budu radši, když si každý vybere něco těžšího a pak překvapí děti sami sebe, že to dokázaly taky tak krásně!

mrkněte i sem: https://cz.pinterest.com/pin/284078688982378345/…

https://cz.pinterest.com/pin/1266706120703644/…

https://cz.pinterest.com/pin/80009330860635944/…

https://cz.pinterest.com/pin/426434658448434722/…

https://cz.pinterest.com/pin/463378249149468836/…

https://cz.pinterest.com/pin/812829432721566146/…

Není k dispozici žádný popis fotky.

Na obrázku může být: venku

Není k dispozici žádný popis fotky.

Není k dispozici žádný popis fotky.

 

********************************************************************************************************************************

Milí rodiče,
v první řadě bych ráda znovu upozornila na fakt, že nejsme zájmový kroužek, ale oficální škola. Proto máme vládou nařízené distanční vyučování a vztahují se na nás jiná omezení než na kroužky. Věřte, že pokud by to bylo alespoň nějak možné rádi bychom vaše děti učili osobně i pro nás je to komplikace a hlavně u nových žáků a potom i v disciplíně stávajících. Prosíme vás, abyste to s námi zvládli a společně se budeme snažit dál.

Zkusím vám trochu pomoci s tématem: Roboti, většina z vás si představí plechovou osobu, která není člověk, ale je v ní nějaká umělá inteligence. Umělá inteligence není živá! Je v jakémkoliv přístroji, který dokáže něco vymyslet sám - může to být mikrovlnka, která ví, jak vám ohřát jídlo, pračka, která umí po zmáčknutí čudlíku sama vyprat. Je to automobil, který vám rozsvítí kontrolku, že dojde benzín a že máte vyměnit olej. Každý přístroj, který s vámi nějak komunikuje v sobě má umělou inteligenci - nejvíc vás asi napadne mobilní telefon! Chytré hodinky, počítač a celý internet to vše je velmi inteligentní, ale tu inteligenci vytvořil člověk, počítač se nenarodí s tím, že je chytrý. Ne, chytří lidé do něho nahrají různé kódy a algoritmy - vzorce chování a ty chytré inteligence se chovají podle těch vzorců. Třeba, když se zmáčkne toto tlačítko - pračka ví, že má prát na 60 stupnů a 2 hodiny, to jsou ty jednodušší. Aplikace v mobilu, kdy jednou kliknete na něco a ono to udělá třeba 10 dalších kroků a vy si toho ani nevšimnete. A v neposlední řadě se tyto složité vzorce chování zkoušejí nahrát do skutečných robotů podobných lidem. To je ale práce na několik desítek let, protože těch vzorců jsou tisíce možná desetitisíce, třeba jako: když se bouchneš, musíš začít plakat, protože by tě to mělo bolet - stroj to neví, necítí bolest, pokud v sobě nemá zakodovaný takovýto příkaz. Téma roboti a umělá inteligence je velmi široké. Můžete najít něco zajímavého, co již je a nebo přemýšlet nad tím, co vše dokáže člověk ještě vytvořit! Když byly vaše maminky ještě malé - neexistovala ani barevná televize. kdyby jim někdo vyprávěl o telefonu, který nemusí mít kabel v zásuvce a je barevný a plný obrázků nikdy by vám nevěřili, že něco takového může existovat! Kdybyste se princezny na hradě zeptali, jestli člověk někdy bude moci létat vzduchem - nejspíš by vás poslala do vězení za lhaní a vymýšlení a přesto dnes existují letadla, která v sobě také mají umělou inteligenci a dokonce máme vesmírné rakety, sondy, satelity, které sami cestují vesmírem, fotí a sbírají různé vzorky. Stejně tak se i vy můžete zamyslet nad podobnými nemožnostmi, které jednou budou existovat a kterým by dnes nikdo neuvěřil!

Můžete namalovat nějakou postavu z knížky o robotech, nebo vytvořit svého vlastního můžete se nakreslit jak si s ním hrajete, nebo že se ho bojíte. Může to být hodný robot nebo zlý, může to být obyčejná myčka na nádobí asi se nespletu, když napíšu, že každý přístroj s displayem v sobě má umělou inteligenci. Můžete namalovat to, co ještě nikdo nevymyslel. Dnes už existují i inteligentní domy, které třeba sami ovládají teplotu a vlhkost vzduchu umí ovládat rolety na oknech a podobně.

Pro více inspirace vám mohu doporučit i krásné pohádky: železný obr a planeta pokladů ( pro menší i větší žáky)

a pro starší žáky například seriál: Heuréka město divů, který je o zvláštním městě, plném vynálezců a pořád tam vymýšlejí nějaké stroje, umělé inteligence a podobně. a film: Alita bojový anděl, který je přímo o umělé inteligenci a robotech (spíše pro větší žáky, nechám na úsudku rodičů)

Budu moc ráda, když se na to (v rámci výuky) podíváte a snad vám to vnukne také pár nápadů a prosím všechny rodiče nejpozději do pátku mi zašlete návrhy svých dětí abych v pondělí mohla už konkrétně odpovídat ke každému obrázku.
Děkuji Šatrová

K tématu ROBOTŮ ještě přidávám tento odkaz, kde je spousta nádherných obrazů: https://cz.pinterest.com/pin/840132505473184255/…

 

********************************************************************************************************************************

Vážení a milí rodiče, bohužel vládní omezení se týkají i nás a od pondělí 5.10. bude výuka probíhat opět distanční formou. Bojím se že nás taková situace bude potkávat častěji, tak nezbývá než to společně zvládnout a naučit se i nové formy výuky, aby to pro nás nebylo až takové vytržení z normálu. Budu tedy trochu přísnější než minule a budu potřebovat i větší spolupráci z vaší strany.

Během výuky jde hlavně o to, aby si děti vykreslili ruce, to znamená kreslit co nejvíc. I to je důvod, proč ke každému obrázku dělá žák návrh - skicu, to od vás budu chtít. Posílat návrhy pouze tužkou ke schválení, případnému opravení a srovnání, až potom malujeme obrázky na čisto. I tím se žáci učí malovat lépe a přesněji. Také se pak lépe vybírá daná technika pro zpracování obrazu, když vidíte nápad - někdy je to jemná kresba a je třeba malovat drobné detaily, jindy je to jednoduchý minimalismus, který se nejlépe vytvoří koláží. Pro mě je velmi důležité nejdřív vidět návrh, myšlenku, kterou mají děti v hlavě a i to jak tu myšlenku dokáží převést na papír, kam až sahají jejich momentální schopnosti, proto budeme dělat hlavně návrhy!

Protože téma už mám stejně vybrané, napíšu to hned. Začátek roku je pro nás náročnější, protože musíme malovat na soutěže a výstavy, které mají pevné termíny dokončení. Jak to bude s výstavami letos se ještě neví, přesto u nás největší a nejprestižnější dětská výtvarná soutěž stále probíhá a letoší ročník má téma: ROBOTI, níže vám zasílám odkaz, kde se o soutěži dozvíte více a vše vám přijde i mejlem v pondělí. Prosím opravdu potřebuji - POUZE NÁVRHY TUŽKOU a až po schválení návrhu se s obrázkem bude pracovat dál. Návrhů by mělo být více, stačí velmi jednoduše.
https://www.mdvv-lidice.cz/vyzva/